Hypnosens historie

Folk er gået i hypnotiske trancer i tusinder af år. I mange kulturer og religioner blev det betragtet som en form for meditation. Vores tidligste registrering af en beskrivelse af en hypnotisk tilstand kan findes i skrifterne af Avicenna, en persisk læge, der skrev om “trance” i 1027.Moderne hypnose startede imidlertid i slutningen af ​​det 18. århundrede og blev gjort populær af Franz Mesmer, en tysk læge, der blev kendt som faderen til ‘moderne hypnose’. Faktisk plejede hypnose at være kendt som ‘Mesmerism’, da den blev opkaldt efter Mesmer.

 

Hypnose Vejle ved J-hypnose har bygget på samme traditioner og bruges til behandling dagligt,

 

Mesmer var af den opfattelse, at hypnose var en slags mystisk kraft, der strømmer fra hypnotisøren til den person, der hypnotiseres.

 

Abbé Faria, en luso-goansk katolsk munk, var en af ​​pionererne inden for det videnskabelige studium af hypnose, i forlængelse af Franz Mesmers arbejde.

Historien om hypnose

Inden længe begyndte hypnose at finde vej ind i den moderne medicins verden. Brugen af ​​hypnose behandling på det medicinske område blev gjort populær af kirurger og læger som Elliotson og James Esdaile og forskere som James Braid, der hjalp med at afsløre de biologiske og fysiske fordele ved hypnose. Flere lande, bl.a USA bruges hypnose mod smertebehandling. Ifølge hans skrifter , begyndte Braid at høre rapporter om forskellige orientalske meditative praksisser kort efter udgivelsen af ​​sin første publikation om hypnose, Neurypnology. Han diskuterede først nogle af disse orientalske praksisser i en række artikler med titlen Magic, Mesmerism, Hypnotism, etc., Historically & Physiologically Considered. Han trak analogier mellem sin egen praksis med hypnose og forskellige former for hinduistisk yogameditation og andre gamle spirituelle praksisser, især dem, der involverede frivillig begravelse og tilsyneladende menneskelig dvale. Braids interesse for disse praksisser stammer fra hans studier af Dabistān-i Mazāhib, “Religionsskolen”, en gammel persisk tekst, der beskriver en bred vifte af orientalske religiøse ritualer, overbevisninger og praksisser. Kontakt Jacob fra J-hypnose

 

Selvom han direkte afviste den transcendentale/metafysiske fortolkning af disse fænomener, accepterede Braid, at disse beretninger om orientalsk praksis understøttede hans opfattelse af, at virkningerne af hypnose kunne frembringes i ensomhed, uden tilstedeværelse af nogen anden person og han så sammenhænge mellem mange af de “metafysiske” orientalske praksisser og hans egen “rationelle” neuro-hypnose og afviste fuldstændig alle mesmeristernes flydende teorier og magnetiske praksisser. Som han senere skrev:

hvem praktisere hypnose

I så høj grad som patienter kan kaste sig ud i den nervøse søvn og manifestere alle de sædvanlige fænomener af mesmerisme, gennem deres egne anstrengelser uden hjælp, som jeg så gentagne gange har bevist ved at få dem til at bevare et fast, fast blik på ethvert tidspunkt og koncentrere hele deres mentale energier på ideen om det objekt, der ses på; eller at det samme kan opstå ved, at patienten ser på sin egen fingerspids, eller som vismændene fra Persien og yogierne i Indien har praktiseret i de sidste 2.400 år, til religiøse formål, og kaster sig ud i deres ekstatiske trancer ved hver især at opretholde en fast, fast blik på spidsen af ​​sin egen næse; det er indlysende, at der ikke er behov for en eksoterisk indflydelse for at frembringe mesmerismens fænomener. … Det store formål i alle disse processer er at fremkalde en vane med abstraktion eller koncentration af opmærksomhed, hvor subjektet er fuldstændig optaget af én idé eller idérække, mens han er ubevidst om eller ligegyldigt bevidst om hver andet objekt, formål eller handling. J-HYPNOSE har brugt disse metoder i sin hypnoseklinik Vejle igennem de seneste ti år og holdt sig opdateret i forskellige fora.

Mere information om hypnose

Kontakt j-hypnose 30502503 eller [email protected] du kan også læse mere om hypnose Vejle