Følg udviklingen af søgemaskineoptimering
Det at gøre sig erfaringer og søge viden indenfor SEO er vitalt. Resultaterne fra søgemaskineoptimeringer er ikke noget du vil kunne se på dine besøgstal med det samme. Dette skyldes, at Googles robotter skal crawle en forfærdelig masse sider, og derfor er det en god idé at kende metoderne i forbindelse med SEO. Netop søgemaskineoptimering kan du blive du blive klogere på ved fx at høre en podcast om søgemaskineoptimering. Her kan det anbefales at høre med på podcasten Organisk Vækst, som netop omhandler søgemaskineoptimering og content marketing. Her er der mange gode råd at hente, og du vil uden tvivl blive klogere på SEO.
Sådan kan du promovere din podcast
Vi håber at denne artikel har givet dig et lille indblik i den store verden omkring søgemaskineoptimering og promovering af for eksempel podcast. Denne verden bliver mere og mere kompleks, og det er derfor vigtigt, at holde tungen lige i munden.
Vil du gerne have folk til at lytte til din podcast? Selvfølgeligt vil du det, og derfor er du sikkert landet her. For hvordan får man folk til at finde en tilfældig podcast?
Måske har du stiftet bekendtskab med ordet søgemaskineoptimering, eller i daglig tale SEO. Netop dette emne er blevet meget populært i takt med den stigende digitalisering. SEO omhandler mange ting, og kan være svær at gribe an. Særligt hvis man ikke har erfaring med digital markedsføring, eller ikke kender til disciplinerne i forbindelse med markedsføring gennem Google. SEO er nemlig organiske resultater, hvilket vil sige, at du ikke betaler for de brugere, som vælger at besøge din side. Modsat Google Ads. I denne artikel vil vi kort komme ind på hvad SEO er, og hvordan dette kan hjælpe dig og din podcast.
Hvad er SEO?
Søgemaskineoptimering er basalt set de resultater der popper op, når du foretager en søgning i et søgefelt. Dette kunne fx være på Google, hvor langt de fleste søgningerne er. Her skelnes der mellem annoncer i toppen (som er betalte) og organiske resultater. De organiske resultater er netop det, som søgemaskineoptimering handler om. For hvem vil ikke have sin hjemmeside placeret i toppen af en given søgning på Google? Helt uden at betale for annoncer endda.
Her skal man “blot” opdatere sin hjemmeside i henhold til Googles søgemaskine. Deraf navnet søgemaskineoptimering. Netop dette praktiserer mange virksomheder i dag, men hvordan Googles søgemaskine helt præcist fungerer, er ikke 100% kendt, hvilket gør emnet yderst spændende. Dette skyldes, at bl.a. Google ændrer deres algoritme løbende, og derfor kan du med fordel følge med i udviklingen af søgemaskineoptimering.