Det handler om automatisering
Mange virksomheder anvender software til at lette de forskellige administrative arbejdsopgaver. Her kan man automatisere nogle arbejdsopgaver. Det kan f.eks. være registrering af bilag og fakturaer i bogholderiet. Det kan også være registrering af varer, der ankommer til lageret. Man kan anvende forskelligt software til at løfte disse arbejdsopgaver, men flere virksomheder vælger at anvende populært software fra Microsoft.
Det drejer sig om programmet Dynamics 365 Business Central. Det kan understøtte medarbejdere i mange af deres arbejdsopgaver og løfte arbejdsbyrden – klik her for at læse mere om programmet. De fleste vælger først og fremmest at anvende programmet til bogholderi. Her kan man nemlig sætte sine regnskaber op. Programmet har funktionalitet til avanceret økonomistyring, så man kan håndtere lige fra dimensioner til kontoplaner, rapporter, analyser osv. Udover at håndtere finans kan man også administrere lager, indkøb og salg med programmet. Man kan tage sig af indkøbsstyring og lagerhåndtering. I programmet kan man oprette ordrer og administrere hele varelageret. Det gør en stor forskel at alle kan have overblikket i dette program, fremfor at det f.eks. kun er få medarbejdere, der kender det korrekte antal af varer på lageret.
Produktionsvirksomheder kan også anvende programmet. De kan planlægge og styre produktionen og håndtere kapacitetsudnyttelse, styklister mv. Virksomheder, der er projektorienterede, og arbejder med sags- og ressourceadministration kan også anvende denne type software. Programmet rummer nemlig et helt modul til styring af sager og ressourcer. Har man brug for tidsregistrering, så kan programmet også det.
Denne software fra Microsoft giver altså mange muligheder for at automatisere arbejdsgange. Man kan få udført nogle arbejdsopgaver hurtigere og nemmere. Man kan også undgå at få lavet fejl og ikke mindst kan alle have et bedre datagrundlag. F.eks. kan man slippe for at medarbejdere i organisationen anvender forskellige softwareprogrammer, regneark osv. til at opbevare data og administrere opgaver. Når man anvender Microsoft Dynamics 365 Business Central, så kan alle i organisationen arbejde i programmet og hermed har man det samme datagrundlag. Det betyder samme data om kunder, varer, ordrer, sager osv. Det gør det nemmere for organisationen og den enkelte medarbejders arbejde. Man kan opnå flere fordele ved at anvende programmet. De fleste virksomheder har dog også valgt programmet, eller et lignende program. Det giver nemlig mange fordele at anvende. Har man andet software, f.eks. en webshop, så kan man få det integreret til Business Central. Det betyder at data om varer, priser, lagertal osv. er opdateret i webshoppen. Man kan også automatisere processen med ordrer, så medarbejdere ikke skal bruge så lang tid på at håndtere ordrerne.